Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: [Gua]Boon Boss  (gelezen 3355 keer)

Offline Fox

• LWW lid
  • Kodan
  • *
    • Bekijk profiel
[Gua]Boon Boss
« Gepost op: 11 december 2012, 16:47:31 »
Hey peeps,

Ik heb eindelijk mijn Guardian build min of meer perfect gekregen hoe ik hem wil, dus bij deze deel ik hem even.

http://www.guildhead.com/skill-calc#mccz0V0zzMGavoMGavm9MxxaVoqMRqm8kiH707kiH707kiH70z7kNf70z7kGI70z7kGD70z7ofD70m

Ik wil even duidelijk maken dat alhoewel deze build bijna volledig in de heal treas zit, dat het geen pure support is, en dat de damage totaal niet moet onderdoen voor een regular build.
Ik zal het even uitleggen en om deze build volledig te begrijpen moet je beginnen met de traits.

Traits
Valor:
*Valorous defense: aegis op 50% health, aegis hebben is altijd leuk, zeker in combinatie met andere traits.
Purity:Lose a condition every 10 seconds. Ik gebruik niet de signet als heal voor de guardian, en deze trait geeft mij hetzelfde effect met geen sigil cooldown, conditions zijn talrijk in het spel dus is dit op dit moment de beste keuze.
*Courageous return: courage, en dus aegis op je als je revived, enorm handig zeker als je in area damage ligt, om niet direct terug neer te gaan.
Retributive armor: Een belangrijke trait aangezien we precision willen boosten zonder echt veel survivability te verliezen.
*Might of the procector: Might krijgen als je blocked!
Altruistic Healing: De belangrijkste trait van de hele build, geeft healing aan jezelf als je boons op allies (en dus ook op jezelf) plaatst.

Honor:
*Vigorous precision: 1 second vigor krijgen als je een crit doet, vigor helpt je dodge rechargen.
Superior Aria: Recharged je shouts rapper. Aangezien ik veel shouts gebruik is dit enorm handig.
*Selfless daring: heal op het einde van een dodge roll, dit kan misschien belachelijk klinken maar dit werkt echt goed, zeker als je met vigorous precision je dodges vaak terugkrijgt. Perfect om mensen rond je in melee bij te healen.
Empowering might: Nearby allies gain might for 5 seconds als je crit. Dit is enorm cool, might gaat de hele party helpen dingen rapper te killen en meer damage te doen, je buffed eigenlijk iedereen elke keer je crit (er zit een onzichtbare 1second cooldown op) Dus meer dan 1 maal per seconde critten heeft geen nut.
*Elusive power: Deal more damage at low endurance. Dit gaat samen met de twee andere traits uit deze lijn, meer damage als je vaker dodged, en je healed er anderen mee!
Pure of voice: Group condition removal en buffs als mensen conditions hadden met shouts!

Virtues:
*Inspired virtue: Boons voor de verschillende virtues te gebruiken.

Laten we nu even naar de wapens en de skills kijken die ik mee ga nemen:
Greatsword: Het main wapen dat ik solo gebruik, en ook in groups erg handig.
skills:
Strike/Vengefull strike/Wrathfull strike:De nummer 1 en autoattack-combo van de guardian. Ik wil hier even een opmerking bij maken. Ik zie maar al te veel guardians de nummer 1 enkel tussen de skills gebruiken en nooit afmaken tot Wrathfull strike. Als er meerdere vijanden zijn is dit de grootste fout die je kan maken. Wrathfull strike geeft je namelijk might voor elke vijand die je er mee raakt, dit kan bij grote gevechten tot 10 stacks might gaan die je gewoon mist of wegsmijt!
Whirling wrath: Een beetje het omgekeerde als bij de vorige skill, word veel te vaak ondoordacht gebruikt, de crits komen heel rap achter elkaar en geven dus vaak niet het gewenste effect, het feit dat het een combo Whirl is en dus best in een field gebruikt word voor leuke effecten lijkt velen te ontgaan.
Leap of faith: Een gap closer, maar ook veel meer dan dat, blind is een condition die vele boss mobs erg lamlegt, deze skill goed gebruiken is een kunst.
Symbol of wrath:Doet schade aan de vijand maar misschien nog belangrijker, geeft retaliation!
Wrathfull grasp:Burning en mobs op elkaar zetten, zeer belangrijk voor aoe.

Staff: De range van dit wapen is een pak omhoog gegaan tegenover vroeger, een bijna even viable ranged option als de scepter nu, en veel beter in het geven van boons en aoe!
Wave of wrath: Je main damage aoe skill
Orb of Light:Een damage/heal skill, perfect voor vanop range leuke damage te doen terwijl je dan de orb laat ontploffen om de melee te healen.
Symbol of swiftness: een symbol die swiftness geeft, handig overal eigenlijk!
Empower:Of met andere woorden, stacking might, geeft een enorme buff van might aan je groep, by far mijn favoriete staff skill.
Line of warding: Zeldzaam bruikbaar in pve, werkt niet op bosses en soms niet op veterans, wel enorm grappig en effectief als mensen in wvw door een chokepoint komen om een zerg gewoon te splitsen.

Heal skill:
Shelter: Heal skill waardoor je ook inkomende aanvallen blocked voor een korte periode.
Utilityskills:
Voor utility skills heb ik 1/3 bijna altijd bij.
Save Yourselves!:Trekt de conditions van alle allies rond je naar jou toe, en je krijgt een pak buffs, breekt ook stun voor ALLE mensen die door deze shout affected zijn.

En dan heb ik er nog een paar die ik regelmatig verwissel afhangende van de situatie:
Wall of reflection: gewoon daarom, kaatst alle projectielen terug
Hold the line: geeft regen en protection, een goede survivabilityskill.
Retreat:swiftness en aegis! Deze skill roept escape, en staat dan ook vaak in m'n wvw lijstje.
Shield of the avenger: Spirit weapon met een koepel tegen projectielen.
Conteplation of purity: Zet al je conditions om naar boons, voor als er echt veel conditions zijn.^
(Als je een charr guardian bent, for the love of god gebruikt battle roar ^^)

Elite
wissel ik af tussen
Tome of Courage: Veel healing en boons.
Renewed focus:Virtues recharge en even immortal!

Hoe werkt het!
Dat is de build, nu hoe zit ie in elkaar?
Ik kan misschien eerst de heal uitleggen, want dat is waarschijnlijk het raarste.
Als je healed block je voor 2 seconden, als je mobs op je hebt, dan krijg je might door die blocks (might of the protector) die je dan weer healen (altruistic healing)
Shouts->boons->healing
Crits->vigor+might->healing
Pure of voice-> condition removal+boons= healing
Retaliatoru subconscious->boon bij stun->healing door gestunned to worden.
Al je virtues->boons->healing.

Dit maakt je enorm survivable.
Daarbij komt het feit dat je door je blocks+crits+greatsword 1 zoveel might stacked dat je echt pakken damage doet.

De basis van deze build ligt in de simpele trait->actie geeft boons->boons->healing en damage!!

Deze build gebruikt een mengeling tussen power/crit en toughness, zorg er gewoon voor dat je op 45% crit staat met foodbuff erbij. Meer dan 45% is een waste door interne proc cooldowns van 1 seconde.

Aan te raden voedsel: omnomberry pies
waarom: geeft lifesteal bij crits en geeft precision.
“We don’t need to make gear treadmills”
Colin Johanson on how arenanet measures success

Offline Fox

• LWW lid
  • Kodan
  • *
    • Bekijk profiel
Re: [Gua]Boon Boss
« Reactie #1 Gepost op: 11 december 2012, 20:30:25 »
Blijkbaar is deze build goed voor de grenth event te tanken, kijk nou ^^
Colin Johanson on how arenanet measures success

Offline Pheate

• LWW officer
  • Elemental
  • *
  • I thought, I thought I saw a........ Asura
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 14 december 2012, 21:44:28 »
Duurt nog even voordat ik hem echt kan proberen...
Ps. Welke runes gebruik je?
« Laatst bewerkt op: 14 december 2012, 21:46:14 door Pheate »
When Fun turns to Fear, an Asura must be near

Offline Fox

• LWW lid
  • Kodan
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 15 december 2012, 02:33:09 »
might stack runes, 2 strenght, 2 fire, 2 nog iets met +20% might