Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: agro?  (gelezen 2583 keer)

Offline Henny

• LWW lid
  • Minotaur
  • *
  • just be yourself...
    • Bekijk profiel
agro?
« Gepost op: 22 november 2012, 00:30:53 »
Iemand die weet hoe je agro krijgt of met andere woorden wat de oorzaak is dat ze op jouw slaan ipv. op andere team genoten?
Savage heeft hier heeeeeel erg veel last van. is een gardian niet full exotic. en ook niet een pure dps build dus doet normaal niet de meeste dmg en heeft niet het meeste armor.
Zelfs als hij eerst heel de groep laat aanvallen komen ze nog op hem.. een boss die vant begin tot het einde altijd op hem zit.. enz
Wij dachten eerst aan hoge dps maar dat blijkt niet zo te zijn.
Toen dachten we aan minste armor.. maar dat was het ook niet want als ik met men mesmer meeging zat nog alles op hem.
Hij neemt nu zelfs alleen nog maar defends skills mee om zich dan toch maar langer dan 30 sec omhoog te houden.. maar das natuurlijk ook niet tof spelen en is ook niet echt de bedoeling he.
Als iemand hier iets op weet,laat het me graag weten.

Offline Dragul

• Forumbeheerder
  • Kodan
  • *
    • Bekijk profiel
Re: agro?
« Reactie #1 Gepost op: 22 november 2012, 09:36:03 »
Speelt hij toevallig met een vrouwelijke Norn met een grote borstomvang?

;D
Nee, sorry ... kon het niet laten, maar heb zelf ook geen verstand van dit soort zaken  :-[
Dream on my behalf, dream for things I no longer can ~ The Dragon Reborn

Offline Corpus Rye

• LWW officer
  • Grawl
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 22 november 2012, 10:36:37 »
Agro is bij mijn weten redelijk divers geprogrammeerd:

wat mogelijkheden
-armorclass
-toughness
-ranged range versus melee range
-classes die veel group healing rondstrooien (i.e. gaurdian)
-dps-ers
-zijn volgens mij nog wel wat meer opties te verzinnen....

Over het algemeen ging bijvoorbeeld de swamp boss in Fractals altijd achter Fox (met Engineer) aan, echter de laatste paar keer met Shay met zijn Gaurdian, is Shay de pineut (en Angry Dutch en ik bijvoorbeeld niet (ook gaurdian)).

Volgens mij zijn er een aantal zaken makkelijk te 'controleren': speel eens met een ander wapen in dezelfde groupmakup (ranged -> melee  en omgekeerd) vergeet niet te dodgen bij melee ;). Gebruik minder group healing skills (neem eens een andere group buff: stability bij knockdown of protection) en gebruik de gaurdian F2 skill iets minder (wel gebruiken als nodig!), shield of reflection is ook aardig om damage te voorkomen (ook voor de groep) waardoor je je heal skills minder gebruikt.

Overigens: over het algemeen hebben Gaurdians relatief veel agro heb ik gemerkt (echter aangezien er  meerdere gaurds in de guild zitten en in vaak ook meerdere in 1 dungeon run, switched agro wat meer).

Ik heb het vermoeden dat healing agro in combinatie met relatief hogere armorrating i.v.m. heavy armor daarvoor de oorzaak is.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2012, 10:39:05 door Corpus Rye »
Voor GW1 en LotRO: http://soepclan.nl/
Voor GW2 member of [LWW] - Corpus Rye, Salita Rye, Zade Rye, Maliza Rye, Zira Rye, Sonya Rye, Maradishu Rye

Offline Hydra

• LWW officer
  • Krait
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 22 november 2012, 17:17:48 »
Ik als ele met staff krijg bijna nooit iets op me in een dungeon groep. Denk dat closed range toch wel meer te verduren krijgt. Je vangt dan denk ik sowieso meer klappen. En voor meer info kijk op: http://wiki.guildwars2.com/wiki/Aggro

Offline rayofnox

• LWW lid
  • Grawl
  • *
    • Bekijk profiel
    • RayofNox's YouTube Channel
« Reactie #4 Gepost op: 23 november 2012, 11:03:51 »
Volgens de wiki krijg je aggro van bosses/champions als je iemand gaat reviven.

Citaat
Highly challenging enemies such as Champions and event bosses indeed value reviving to the point of sometimes ignoring any other factor, while stopping reviving will draw their attention to the more classical threat sources.

Dus als je vaak mensen gaat reviven moet je dus opletten dat ze dan 9 van de 10 keer op je af komen.